Isnin, Jun 20, 2011

ACTION AGAINST IBRAHIM ALI FOR ‘RACIST’ STATEMENT

Khairy wants action against Ibrahim Ali for ‘racist’ statement

KUALA LUMPUR June 20, 2011: Umno Youth chief Khairy Jamaluddin urged the authorities to take action against Malay rights group Perkasa's president Datuk Ibrahim Ali for 'threatening' the Chinese community.

"It is a racist and seditious statement that is dangerous.

"Action should be taken against him as his statement is a clear threat," he told reporters at Parliament's lobby here on Monday.

He added that the authorities should use the Sedition Act to investigate Ibrahim over his statement.

Although supporting freedom of expression, Khairy said that Ibrahim had gone beyond that and had made a threat against the Chinese community by asking them to 'stock-up' for July 9.

He assured the Chinese community that the view put forth by Ibrahim was solely his own and did not represent that of Malays in general.

"Umno Youth does not subscribe to such a view," he added.

Ibrahim, who recently announced that Perkasa would hold a demonstration to counter the planned Bersih 2.0 street rally on July 9, had called on the Chinese to stock up on food.

16 ulasan:

  1. Sepatutnya tapi entah npa Ibrahim Ali ni masih lagi lantang bersuara dengan segala rasis dia.

    BalasPadam
  2. Lucutkan saja jawatan beliau. Kita tidak perlukan individu seperti Ibrahim Ali.

    BalasPadam
  3. Individu seperti Ibrahim Ali hanya akan memburukkan lagi keadaan. Beliau hanya menyemarakkan api perkauman dari memadamkan api itu... Mudah-mudahan tidak banyak spesis seperti Ibrahim Ali yang berada di Malaysia.

    BalasPadam
  4. Tindakan tegas perlulah diambil terhadap Ibrahim Ali yang rasis ini.

    BalasPadam
  5. sampai sekarang Ibrahim Ali ni belum lagi insaf2. entah bila pula dia ni dikenakan tindakan.

    BalasPadam
  6. Lama2 saya tengok si Ibrahim Ali ni macam badut sudah. Entah apa2. Merepek dan menjengkelkan.

    BalasPadam
  7. Kalau betul2 adil dan telus, ambil tindakan ke atas Ibrahim Ali ni. Dia banyak melukakan hati orang bukan melayu.

    BalasPadam
  8. banyak pihak yang tidak bersetuju dengan pendapat Ibrahim Ali.

    BalasPadam
  9. tindakan tegas harus dikenakan ke atas Ibrahim Ali yang kerap kali mengeluarkan kenyataan hasutan..

    BalasPadam
  10. ibrahim ali selaku ahli parlimen seharusnya bersikap lebih matang..kemakmuran negara harus diutamakan dan bukannya agenda peribadi..KDN juga khasnya menteri KDN harus mengambil tindakan sewajarnya terhadap ibrahim ali kerana sudah menjadi tanggungjawab hishammudin selaku menteri KDN menjaga perpaduan dan keharmonian negara..kepentingan politik harus diketepikan apabila ianya mengugat kestabilan negara..

    BalasPadam
  11. ibrahim ali telah mempergunakan undi pasir mas untuk kepentingan dan agenda beliau tersendiri..para pengundi pasir mas sudah ditipu hidup2 oleh ibrahim ali..

    BalasPadam
  12. dengan pendekatan rasis Perkasa bertembung dengan agenda menentang kerajaan oleh Pakatan, bayangkan apa yang akan berlaku pada 9 julai nanti. dalam hal ini bukan hanya Perkasa sahaja yang salah, malah semua yang terlibat dengan perhimpunan haram ini adalah salah dan wajar dikenakan tindakan undang2..

    BalasPadam
  13. Ibrahim harus hentikan buat kenyataan yang bersikap racis, jgn timbulkan kekecohan. sebaiknya dia ni dikenakan tindakan agar insaf.

    BalasPadam
  14. Janganlah Ibrahim selalu mengeluarkan kata-kata yang tidak menyenangkan berbuar perkauman. Ibrahim memang perlu diberikan amaran dan tindakkan jika mengulanginya lagi.

    BalasPadam
  15. Ibrahim Ali tidak salah jika menghalang dan membantah perhimpunan BERSIH ini. Tapi jika boleh tidak perlulah ada sifat perkauman dalam bantahan tersebut.

    BalasPadam
  16. Ibrahim Ali patut dimasukkan dalam ISA.

    BalasPadam