Rabu, September 12, 2012

PUKAS…

560552_10151077522449069_943284870_n MAHASISWA MOHD YUSRI IDRUS DARI UKM BIADAP DAN ANGKUH DALAM BICARA KAMPUS’ DI TV1

------------------

192737_114322288717669_764189303_oTarian Sumazau Untuk Golongan Rendah Akhlak

15 ulasan:

  1. jgnlah memandang rendah pada Sabah dan Sarawak. kita harus saling menghormati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. penulis suarapakatanrakyat dan mohd yusri idrus tidak menghormati rakyat sabah dan menolak perpaduan kaum yang sedang dipertahankan oleh kerajaan berpaksikan konsep 1malaysia...tindakan harus dikenakan ke atas mereka..

      Padam
  2. Kalau kita lihat penduduk Sabah ini ramai yang berpendidikan tapi cuma peluang tidak diberikan kepada mereka. Jika tidak pasti orang dari Semenanjung tidak ada tempat untuk jawatan yang ada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang ramai...pasal tu lah jumlah pekerja awam asal semenanjung di sabah dan sarawak harus dikurangkan dan digantikan dengan rakyat tempatan..

      Padam
    2. mereka harus sedar, tanpa Sabah, Malaysia takkan maju.

      Padam
  3. dasar sosial negara harus dilaksanakan dengan lebih praktikal lagi terutama di semenanjung di mana intergrasi sosial adalah isu yang perlu perhatian segera untuk merealisasikan gagasan 1malaysia..

    BalasPadam
  4. nyata PR tidak menghormati adat KDM di sabah..memang patut PR ditolak oleh rakyat sabah.

    BalasPadam
  5. There is need to respect each other.

    BalasPadam
  6. Sabah and Sarawak need to co-operate.

    BalasPadam
  7. There should be provision of opportunities for the people of Sabah.

    BalasPadam
  8. Let's unite and struggle together to make a difference.

    BalasPadam
  9. It is high time things changed for good in Sabah.

    BalasPadam
  10. jika dinilai secara mendalam berkenaan dengan isu ini, sebenarnya semuanya dimulakan oleh pemimpin2 politik pembangkang di Sabah.. mereka yang bertanggungjawab menimbulkan persepsi masyarakat Malaysia bahawa Sabah mahu berpisah dengan persekutuan, orang semenanjung rampas pekerjaan di sabah, menolak parti semenanjung, menolak pekerja2 dari semenanjung, dan sebagainya..

    BalasPadam
  11. "Untuk pengetahuan SPR, tarian Sumazau sudah sekian lama dipersembahkan di kebanyakan majlis keramaian seperti perkahwinan, keraian menyambut ketibaan orang kenamaan, di mana ia turut ditarikan semua hadirin tanpa mengira suku kaum, agama dan peringkat umur bagi memeriahkan sesuatu majlis. "

    Borneo Bullet

    BalasPadam
  12. memandangkan tarian ini sudah lama dipraktikkan di negeri ini, kenapa penulis blog SPR tidak bangkitkan saja isu ini sejak dulu? kenapa perlu tunggu Datuk Seri Najib menari tarian ini? bukankah ini menunjukkan bahawa SPR dengan bermotifkan politik, cuba mencemarkan imej Datuk Seri Najib tetapi dalam masa yang sama cuba memangsakan kebudayaan masyarakat KDM di Sabah?.

    BalasPadam