Selasa, April 17, 2012

ANAK NYARIS DISEMBELIH BAPA MABUK

Lindung anak ditetak bapa

KOTA MARUDU 17 April 2012: Hanya kerana meminta ‘ole-ole’ seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun nyaris disembelih bapa kandungnya yang pulang ke rumah dalam keadaan mabuk dalam kejadian di sebuah rumah di Kampung Timbang Batu, Kota Marudu, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, suspek berusia 34 tahun dikatakan naik berang apabila kanak-kanak itu yang tidak menyedari keadaan bapanya yang mabuk, berulang kali mengajukan soalan sama.

Sumber berkata, suspek yang dipercayai bertengkar dengan isteri berusia 42 tahun selepas selesai minum minuman keras di pekan, dikatakan hilang sabar, lalu mengambil parang di dalam rumah dan cuba menetak kanak-kanak itu, tetapi dihalang isterinya.

Menurutnya, suspek kemudian bertindak liar apabila membelasah isterinya sehingga wanita itu cedera di mata dan tangan.

“Wanita itu kemudian mendapatkan rawatan di Hospital Kota Marudu dan menerima tujuh jahitan di tapak tangan akibat libasan parang sebelum membuat laporan polis,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Marudu, Deputi Superintendan Mohd Isa Yusof ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati suspek dan isterinya baru pulang dari pekan Kota Marudu dan sebaik tiba di rumah, lelaki terbabit dikatakan hilang sabar selepas disapa anak sulungnya berusia lapan tahun.

“Suspek kemudian mengambil parang dan cuba menetak kanak-kanak ini, tetapi sempat dihalang isterinya. Akibatnya, wanita itu terpaksa menerima tujuh jahitan di tangan kanan dan lebam di mata kiri akibat ditumbuk suaminya,” katanya.

6 ulasan:

  1. Diharapkan pihak polis akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap suspek.

    BalasPadam
  2. Penjarakan saja laki dia tu, pemabuk.

    BalasPadam
  3. Inilah akibatnya bila sudah mabuk. apa yang dibuat semua tidak betul. kalau anak dia betul2 mati disembelih, menyesal pun tiada guna.

    BalasPadam
  4. beginilah klu dah mabuk, macam2 boleh jadi.

    BalasPadam
  5. Terlampau juga sehinggakan menyembelih anak sendiri.

    BalasPadam
  6. bahaya lelaki ni.. baik sumbat saja dalam penjara..

    BalasPadam