Isnin, Januari 04, 2010

WALAUPUN PERBINCANGAN MENGENAI KADAR BAYARAN KURANG DIGEMARI SYARIKAT PENYEDIA PERKHIDMATAN, TETAPI KEMENTERIAN TETAP KOMITED UNTUK MENURUNKAN KADAR BAYARAN SUPAYA LEBAIH RAMAI PENGGUNA MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN, SETERUSNYA KADARNYA AKAN MENJADI LEBIH MURAH.

"Kementerian akan cari jalan supaya harga penggunaan internet dan jalur lebar di Malaysia berada pada tahap yang tidak membebankan dan tidak mahal.

"Bagi tujuan itu kementerian akan membuat perbandingan harga yang digunakan di Korea, Singapura, Thailand, Vietnam dan Kemboja. Ini untuk memastikan kadar harga yang dikenakan adalah tidak membebankan,"

Kementerian akan terus memantau kadar harga yang dikenakan selain menggesa semua syarikat penyedia perkhidmatan mempunyai tanggungjawab sosial untuk merealisasikan hasrat kerajaan itu.

"Kita harap harga penggunaan internet dan jalur lebar di Malaysia berada di tahap yang tidak membebankan...untuk itu semua syarikat perkhidmatan perlu mempunyai tanggungjawab sosial untuk mencapai hasrat kerajaan ini,"

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim

---

IN JAPAN, THERE'S TOO MANY ISP, WHICH LEADS TO ATTRACTIVE PRICES AND SUPERB QUALITY. SINCE TM IS GLC, I THINK OUR GOVERNMENT IS PROTECTING THEM. PERHAPS CHANGING THE GOVERNMENT IS THE ONLY WAY? (I'LL BE 21 NEXT YEAR, TIME TO VOTE!)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan