Sabtu, Januari 30, 2010

TARIMA KASIH PANGARUSI MAJILIS... ANAK BUAH SIA JUGA...

Tarima kasih pangarusi majilis... anak buah sia juga...

Satinggi-tinggi panghargaan kapada YB Datuk dan rombongan, kapada badan jkkk serta semua panduduk-panduduk kampung sakalian... salamat datang ke majilis yang tidak saperti ini.

image Memang kita di kampung banyak kamajuan tapi belum lagilah maju butul masam di bandar.  Di bandar ada kapal tarabang kita di kampung bulum lagi ada yang tarabang-tarabang.  Namun kita bersyukur bahawa YB Datuk kita yang seperti ini telah bekerja keras memberi kemajuan demi kemajuan kepada kampung kita.

image Adalah manjadi harapan kepada kita supaya ni balairaya yang buruk, belubang-lubang di atas ni YB Datuk! dapat dikasi bagus sapat-sapat.  Kami juga maminta Dewan, agar kami dapatlah mangadakan majlis-majlis seperti perkahwinan dan juga pesta kaamatan.  Jalan kampung kami ini masih lagi garabel YB Datuk! tolonglah YB Datuk sabab lama sudah belum saya maninggal ini, harapan mau meningok ni jalan kana kasi bagus.

Selain daripada itu juga YB Datuk, diharap datuk dapatlah membantu panduduk-panduduk kampung ini diurang punya appilikisin (application).  Di mana... apa nama... ni permohonan-permohonan sejak YB Datuk mangimpin (berkempen) di sini... ada permohonan kami berupa sinsu (chain saw) jenis stil (steel) 038, enjin bot yamaha hospawoo (horse power) serta enjin padi bulum lagi kana lulus sama YB Datuk.

Jadi basarlah harapan kami kepada YB Datuk agar dapat melaksanakan permohonan kami ini dimana... apa nama... inilah sumber penghidupan kami ini YB Datuk!

Sebelum sia mangundur dan duduk di karusi mohon penduduk kampung agar manjaga kasalamatan budak-budak kita... jangan pigi mamukat sekarang ini... tunggulah tu air sungai turun baru pii mamukat boh!  bah konsikou!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan