Ahad, Oktober 02, 2011

KESENGSARAAN MANGSA ASID - KEDUA-DUA KELOPAK MATA TERPAKSA DITUTUP SERTA DIJAHIT

Mangsa asid tiada biji mata

image

KEADAAN wajah Muhamad Hanif selepas terkena simbahan asid di Padang Besar, Perlis.

PADANG BESAR – Deria penglihatannya terpaksa dibuang, manakala kedua-dua kelopak mata ditutup serta dijahit dan sedikit lubang ditinggalkan bagi membolehkan air matanya mengalir keluar.

Begitulah sengsara ditanggung seorang pemandu lori, Muhamad Hanif Sunaid @ Shuib, 25, yang menderita akibat disimbah asid oleh seorang individu di Kampung Sentang, Utan Aji dekat sini pada Mei lalu.

Muhamad Hanif menjadi sedemikian rupa disebabkan simbahan asid tersebut terkena matanya yang mengakibatkan pancaindera tersebut terpaksa dibuang selain dia melecur hampir 50 peratus di muka dan badan.

Dia memberitahu, kulit pada belakang badan, paha dan kaki dijadikan pengganti kulit di bahagian muka dan badan depannya yang rosak teruk terkena simbahan asid tersebut.

“Kini seluruh badan saya terpaksa berbalut kerana sedang bersalin kulit dan ini menyukarkan saya bergerak selain hanya mampu terlantar di atas katil.

image “Dulu saya tidak macam ini tetapi kini dah jadi begini, saya hanya mampu reda dan cuba menyesuaikan diri,” katanya kepada pemberita di rumahnya di Kampung Baru, Batu Bertangkuk dekat sini semalam.

-------

Lakaran gambar suspek dalam Facebook IPKKL

7 ulasan:

  1. keadaannya amat menyayat hati, semoga mangsa tabah menghadapi dugaan ini. perbuatan menyimbah asid amat kejam.

    BalasPadam
  2. musibah yang pastinya mengubah keseluruhan hidup Muhamad Hanif. penyimbah asid pasti akan mendapat balasannya suatu hari nanti.

    BalasPadam
  3. Apa motif dia disimbah?

    BalasPadam
  4. harap mangsa tabah dan pihak yang bersalah akan menerima hukumannya.

    BalasPadam
  5. Harap penyimbah asid itu akan mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatannya.

    BalasPadam
  6. yang menyimbah asid tu sudah dikesan ka? jangan biarkan dia terlepas.. simbah asid juga boleh dikategorikan jenayah berat.. lagi bagus jika penjenayah itu juga dikenakan hukuman simbahan asid.. adil

    BalasPadam
  7. Pastikan kalau suspek tertangkap diberikan hukuman yang setimpal dengan mangsa. Kalau boleh simbah juga dengan asid.

    BalasPadam