Jumaat, September 02, 2011

"ACCORDING TO THE VICTIMS, THEY WERE AWAKENED BY THE BURGLARS ONE AFTER ANOTHER WITH A PARANG POINTED AT THEIR NECKS ....”

RM20,000 loss for family in Ranau

Ranau September 02, 2011: An extended family's Hari Raya preparations were dashed when burglars broke in and made off with about RM20,000 in cash and goods at Kg Kinasaraban, Kundasang, at about 3am on Aug. 28.

District Police Chief DSP Abdul Rahman Kassim said all 10 victims had earlier come to their relative's house to prepare for the Raya celebration.

We believe there were three foreign suspects in this case, he said.

"According to the victims, they were awakened by the burglars one after another with a parang pointed at their necks and demanding their valuables,"

he said, adding that the suspects were believed to have entered through the windows.

"The victims could not identify the suspects as they said it was too dark at that time," he stated.

Rahman, meanwhile, clarified that there was only one instance of 10 people being robbed and not 10 different robbery cases as reported in one of the local Chinese newspapers. Investigations are continuing, he added.

------

Tiga sekeluarga rugi RM21,000 dirompak kumpulan ‘samurai’

“Sebaik sahaja berjaya masuk ke dalam rumah mangsa salah seorang suspek kemudian mengejutkan semua ahli keluarga dengan mengacukan pedang samurai.

“Selepas itu, tiga suspek kemudian melarikan beberapa barang berharga milik semua mangsa yang dianggarkan bernilai RM21,000,”

Ketua Polis Daerah Ranau, Superintendan Abdul Rahman Kassim

8 ulasan:

  1. Hari yang malang buat keluarga tersebut. pasti kegembiraan untuk menyambut Hari Raya bertukar menjadi sedih dan kecewa. tapi mujur tiada yang cedera.

    BalasPadam
  2. Durjana betul pencuri tu.

    BalasPadam
  3. Kurang asam punya pencuri. Tiada kerja lain ka daripada mencuri.

    BalasPadam
  4. Keselamatan negara semakin teruk nampaknya. Harap pihak polis akan berusaha menumpaskan perbuatan jenayah.

    BalasPadam
  5. Memang malang bila berlaku peristiwa yang tidak diingini, tapi nasib baik tiada sesiapa yang tercedera ataupun terkorban.

    BalasPadam
  6. syukur la tidak ada yang kehilangan nyawa.. daripada mengharapkan pihak polis menjaga keselamatan setiap rakyat di negara ini, baik amalkan sikap berhati2 dan sentiasa bersedia.. gunakan apa sahaja yang ada di pasaran untuk menambah ciri2 keselamatan dalam rumah.

    BalasPadam
  7. harap penjenyah tersebut akan dapat diberkas dan dihukum.

    BalasPadam
  8. Rasanya sudah tiba masanya kerajaan memberikan hukuman yang sangat berat kepada mereka yang membuat kesalahan jenayah seperti dalam artikel ini. Mungkin hanya sebatan dan penjara belum dapat menyedarkan pada penjenayah sekarang. Kita boleh nampak semakin hari semakin bertambah dan bukannya berkurangan. Ini sebab mereka tidak takut dengan hukuman yang diberikan. Cuba hukuman yang lebih berat diberikan sudah pasti penjenayah takut melakukan kesalahan.

    BalasPadam