Jumaat, Julai 22, 2011

PENCURI KEKENYANGAN DIBERKAS

Pencuri kekenyangan diberkas

SEORANG pembantu rumah menunjukkan mi segera yang dinikmati oleh pencuri sebelum tertidur akibat kekenyangan di kawasan perumahan Jalan Bayam, Kota Bharu, semalam.

KOTA BHARU 21 Julai - Tindakan seorang pencuri mabuk menjamu selera dengan mi segera dan minum kopi di rumah yang dicerobohnya membawa padah apabila dia ditangkap polis selepas tertidur di sebuah bilik di rumah itu kerana kekenyangan.

Kejadian pukul 11.30 pagi di kawasan perumahan Jalan Bayam pada Sabtu lalu itu disedari pemilik rumah yang juga pesara guru, Foo Ai Siew, 63, sebaik sahaja pulang daripada menziarahi anaknya di Kampung Wakaf Stan dekat sini.

Ketika ditemui, lelaki berusia 30-an itu turut mengambil sebuah kipas di ruang tamu untuk keselesaan semasa tidur di dalam bilik di tingkat bawah rumah.

Menurut Ai Siew, dia ke rumah anaknya pada malam Khamis lalu kerana mempunyai urusan dan hanya pulang dua hari kemudian.

"Ketika cuba hendak buka pintu rumah, saya hairan apabila mendapati pintu tidak berkunci sedangkan saya menguncinya sebelum meninggalkan rumah tempoh hari.

"Sebaik sahaja membuka pintu, saya terkejut mendapati rumah dalam keadaan berselerak dan semua laci kabinet televisyen terbuka selain alat pemain cakera digital juga hilang," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Dia yang curiga membuat keputusan untuk tidak masuk ke dalam rumah kerana bimbang akan keselamatannya dan segera menelefon anaknya, Wong Hwee Hoon, 35.

"Sejurus sampai, anak saya segera masuk ke dalam rumah dan melihat pencuri itu sedang tidur nyenyak malah turut membawa masuk kipas dari ruang tamu ke dalam bilik untuk lebih selesa.

"Saya meminta bantuan daripada jiran-jiran dan mereka menasihatkan supaya memanggil polis untuk menahan pencuri tersebut. Beberapa minit kemudian polis datang dan menahan lelaki berkenaan," ujarnya.

Tambahnya, dia kerugian hampir RM1,000 selepas kehilangan alat pemain cakera digital, beberapa set pinggan mangkuk dan set minuman kesihatan serta beberapa bungkus mi segera serta minuman tin.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi hari ini mengesahkan menerima laporan tersebut.

Menurutnya, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan kerana pencerobohan rumah dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya.

9 ulasan:

  1. Tak sangka ada pencuri seperti itu.

    BalasPadam
  2. Nasib baik pencuri itu dapat ditangkap dan tiada orang yang tercedera.

    BalasPadam
  3. Lawaknya. Pencuri macam ni pun ada.

    BalasPadam
  4. malang sugguh nasib pencuri tersebut.. hehe..

    BalasPadam
  5. pencuri yang tidak profesional. adakah sempat makan dan tidur lagi di rumah yang dicuri. tapi bagus juga, senang saja ditangkap tidak perlu dicari.

    BalasPadam
  6. pertama kali saya dengar kes seperti ini. mesti pencuri tu tengah lapar..hehe

    BalasPadam
  7. Bagus sungguh pencuri ini sempat lagi tidur sekejap last tidur dalam lokap.

    BalasPadam
  8. kelakarnya..padan muka pencuri tersebut!

    BalasPadam
  9. memang betul2 kelakar.. pecah masuk rumah dia lulus, tapi keluar rumah yang dia fail.. dia ingat itu rumah dia kali..

    BalasPadam