Rabu, Ogos 18, 2010

MCA KELUAR BN?

Soi Lek beri petunjuk awal MCA

"Walaupun MCA merupakan antara parti teras dalam BN tetapi UMNO dan komponen yang lain perlu bersedia kerana ini (perkongsian pendirian) baru fasa pertama, tidak mustahil pada PRU nanti, Soi Lek akan berkongsi pula wadah perjuangan yang sama dengan DAP,"

"Inilah sikap cauvanis Soi Lek. Sengaja buat-buat tidak faham mengenai gagasan 1Malaysia tetapi pada masa yang sama lebih berminat untuk mendokong konsep Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP, sedangkan MCA berada dalam BN,"

Ahli Dewan Tertinggi Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Mohd. Zahid Md. Arip

---------

Perbuatan 'ala DAP' bangkitkan rasa sakit hati

14 ulasan:

  1. Saya berharap semua parti komponen akan mengurangkan mainan politik dan berusaha membuat sesuatu untuk kebaikan rakyat.

    BalasPadam
  2. Semua ada pendapat masing2... dan saya fikir mereka hanya berada dalam keadaan yang tidak sepakat dalam beberapa perkara... nanti2 mereka akan berbaik semula...

    BalasPadam
  3. perbezaan pendapat adalah pekara biasa. setiap parti komponen BN perlulah mengutamakan rakyat dan bukannya mengutamakan kepentingan parti semata-mata. jika rakyat diutamakan, setiap parti komponen BN pasti akan kekal bersatu.

    BalasPadam
  4. MCA akan terus bersama BN, hal ini hnyalah perkara kecil, ia akan selesai tidak lama lagi.

    BalasPadam
  5. MCA cubalah berfikiran positif, dan begiu juga kompenan parti lain. jangan terlalu sensitif dalam parti sendiri.Harap MCA,MIC dan UMNO akan bersatu untuk Rakyat..

    BalasPadam
  6. tidak ada yang mustahil dalam politik. tapi sebaik2nya jika terdapat sebarang konflik atau perselisihan faham, sepatutnya mereka mencari penyelesaian melalui rundingan. tidak perlu dedahkan sana sini kerana pembangkang sememangnya menantikan peluang ini untuk memburukkan lagi keadaan.

    BalasPadam
  7. diharapkan tidak ada parti komponen yang menjadi duri dalam daging. selesaikan masalah ini secepat mungkin sebelum pembangkang mengambil kesempatan dan beri tumpuan kepada masalah2 rakyat.

    BalasPadam
  8. takkan kerana hal ini sahaja nak keluar BN pla? MCA dan UMNO harus selesaikan hal ini dgn segera, jgn biarlah pembangkang ambil kesempatan.

    BalasPadam
  9. janganlah MCA bertindak melulu. tentu ada penyelesaian dalam masalah ini. harap MCA akan terus bertahan dengan BN.

    BalasPadam
  10. setiap parti komponen BN perlu mengamalkan semangat bersatu. apa yang penting adalah berbakti kepada rakyat melebihi kepentingan peribadi.

    BalasPadam
  11. selesaikan masalah ini di meja rundingan jika tidak mahu mengundang kritikan.

    BalasPadam
  12. Chua has never say anything on this. So, I guess someone is trying to knock out the MCA.

    BalasPadam
  13. Perbalahan antara BN dan MCA memang ketara.Apatah lagi Chua dikatakan bersifat perkauman. Namun apa juga spekulasinya, kita cuma harap kepentingan semua dapat terpelihara.

    BalasPadam
  14. I'm not an expertise in politics. But I hope there is no more naysayers. Period.

    BalasPadam