Jumaat, Jun 19, 2009

MALAYSIA GENERASI PEMBUANG BAYI ?

Dua Bayi Ditemui Dibuang Di Kajang

KAJANG, 16 Jun

image "Saya ke bilik air wanita untuk membuang sampah di dalam tong sampah. Saya kemudian nampak kaki kecil seorang bayi dalam plastik sampah yang saya bawa untuk buang. Leher bayi itu telah dikerumuni ulat dan tangannya sudah lebam. Saya kemudian beritahu bilal surau,"

"Saya minta tolong budak ini tolong bersihkan bilik air dan buang plastik hitam itu. Apabila dimaklumkan perkara itu, saya melihat ada mayat bayi di dalamnya dan terus menghubungi polis,"

--------------------------

Tayar Lori Dijadikan Tempat Membuang Bayi

KUALA LUMPUR, 17 Jun

image "Keadaanya sihat, masih bertali pusat dan tidak mempunyai sebarang kecederaan...Tiada nota atau wang ditinggalkan bersamanya...Kami percaya bayi itu baru diletakkan di situ,"

--------------------------

Bayi Perempuan Ditemui Depan Rumah Di Subang Jaya

KUALA LUMPUR, 18 Jun

image"Siasatan masih dibuat bagi menentukan tempoh kelahiran dan keturunan bayi itu,"

-

----------------------------

Bayi Perempuan Baru Lahir Dibuang Dalam Semak

KUALA TERENGGANU, 19 Jun

image"Sebaik terdengar suara bayi menangis, remaja terbabit segera ke belakang rumahnya dan menemui seorang bayi perempuan yang diletakkan di dalam semak dengan beralaskan plastik.

"Remaja terbabit kemudian segera meminta bantuan jirannya menghantar bayi tersebut ke Klinik Kesihatan Seberang Takir sebelum menghubungi polis,"

------------------------------

MUNGKINKAH ADA KES LAGI ESOK ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan